Oficina d'Informació al Consumidor

¿Què és l’OMIC?

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), és un servei totalment gratuït, prestat per la Mancomunitat l'Horta Nord als municipis que la integren, entre ells la Pobla de Farnals, a fi d’assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defendre’ls, quan estos hagen sigut vulnerats.

 

Horari d’atenció al públic:

Dimecres: de 16.00 a 17.30 hores

Dijous: de 09.00 a 11.30 hores

 

Lloc:

CASA DE LA CULTURA, situada a C/ Escoles, núm 2.

Haurà de sol·licitar cita prèvia, que li facilitaran a la Casa de la Cultura o per telèfon cridant al número 961452818.

 

Com contactar:

A l’horari i lloc d’atenció al públic anteriorment descrit o mitjançant correu electrònic: omic@mhnord.es

 

¿Com realitzar reclamacions, queixes i denúncies?

Aconsellem que, per a la interposició d’una reclamació acudisca a l’OMIC del seu municipi, ja que d’esta manera rebrà un assessorament jurídic personalitzat i evitarà que la reclamació no incloga tots els termes necessaris per a l’adequat exercici dels seus  drets, o haver d'acudir novament a l’OMIC per a la subsanació d’errors.

No obstant això podrà presentar la seua reclamació:

  • Personant-se amb cita prèvia, a l’OMIC.
  • Per correu postal, per registre d’entrada de la Mancomunitat o al seu Ajuntament.

No oblide adjuntar fotocòpies de la documentació que posseïsca i que justifica els seus drets, com ho són factures, contractes, document de garantia …

 

Un servei mancomunal:

L’Oficina d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l'Horta Nord porta prestant els seus servicis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l'Horta Nord des de l’any 1997.

 

És un servei totalment gratuït i la seua funció és infomar els consumidors i usuaris dels seus drets i obligacions i, en el supòsit que hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l’exercici dels seus  drets com a consumidors.

 

L’OMIC de la Mancomunitat l'Horta Nord presta els seus serveis als municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, la Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol y Rafelbunyol.

 

Funcions de l’OMIC:

  • Assessorament jurídic especialitzat en matèria de consum.
  • Recepció i gestió de reclamacions suscitades pels consumidors.
  • Facilitar informació de direccions d’altres organismos o entitats d’interés per al consumidor.
  • Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
  • Col·laboració en actuacions d’inspecció.
  • Elaboració de fullets, cartells, i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com televisions, periòdics, butlletins municipals... sobre temes de consum.
  • Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades... tant formatives com informatives, sobre temes d’interés per als consumidors i usuaris de totes les edats: xiquets, mestresses de casa, tercera edat...
  • Col·laboració i foment de l’associacionisme de consumidors i usuaris.
  • Distribució a comerciants de Fulls de Reclamacions.
  • Realitzar activitats de col·laboració amb el sistema educatiu, en matèria de consum.

Formulari de cerca

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30